sobota 26. dubna 2014

Jablečné růže

Zdravím všechny :-)

Někde na Facebooku jsem onehdy viděla recept na tyto jablečné růže :


A protože se mi to moc líbilo, řekla jsem si tuhle, že to vyzkouším. Bohužel jablka, která jsem měla doma na to nebyla úplně nejvhodnější. Aby růžičky pěkně vynikly, jablíčka by měla být pěkně červená. No tak snad příště.. :-)

Na růžičky budete potřebovat pouze listové těsto, jablka, cukr, vajíčko na potření.

Jablka nakrájejte nebo nastrouhejte na tenčí plátky a nechte přejít varem, aby se vám při rolování růžiček nezlomily. Já jsem ještě přikápla trochu citronové šťávy, abych měla jistotu, že neztmavnou:


Jablka sceďte, nechte okapat. Zatím si rozválejte listové těsto na plát silný cca 2-3 mm. Ten rozkrájejte na plátky cca 3 cm široké :


Na plátky těsta rozložte okapané plátky jablek :


Pásky s jablky opatrně zarolujte, konec těsta přitlačte a dejte na plech na pečící papír (já to zvládla i bez něj, došel :-)


Koukající těsto potřete rozšlehaným vejcem a dejte péct cca na 180-200 stupňů. Prostě to upečte do zlatova podle toho jak peče vaše trouba :-)

Hotové pocukrujte moučkovým cukrem. Dle mého jsou nejlepší, když jsou ještě trochu vlažné. Ale zmizely i ty, které už byly studené :-)


Dobrou chuť

Zdenka

Žádné komentáře:

Okomentovat